SEO is een onderdeel van de online marketingstrategie waarvan veel mensen niet precies weten waar dit voor staat. Echter, is deze strategie sinds de lockdown voor veel bedrijven ontzettend belangrijk geworden. Doordat het zoekgedrag online sterk is toegenomen, is het van belang dat bedrijven ervoor zorgen dat zij goed zichtbaar zijn. Hoe dit precies zit? Wij leggen het aan je uit.
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands ”Zoekmachine Optimalisatie”. Dit betekent dat je website of webshop dusdanig wordt aangepast en ingericht, zodat deze beter wordt gevonden op zoekwoorden die voorafgaand van de SEO-strategie zijn bepaald. Het optimaliseren van de website varieert van het plaatsen van interne links in de website naar het verkrijgen van backlinks vanaf andere websites. Daarnaast is de snelheid van je website samen met het schrijven van unieke content heel belangrijk geworden voor Google. Dat laatste is de afgelopen jaren met name steeds belangrijker geworden voor een optimale SEO-strategie. Google is allang niet meer een zoekmachine waarin je scoort door een zoekwoord meerdere keren in je website te plaatsen. Het draait nu echt om de juiste content aan de juiste bezoeker te vertonen.
Langetermijnstrategie
SEO is wel een langetermijnstrategie. Het optimaliseren van de basis kan al enkele maanden duren. Vervolgens moet Google dit nog indexeren en beoordelen. Zo kan het een tijdje duren, voordat je goed vindbaar bent op een zoekwoord. Echter, wanneer je goed blijft scoren op een zoekwoord zorgt dit dus voor een stabiele bezoekersstroom naar je website. Het grote verschil met bijvoorbeeld Google Ads is dat je met een bepaald budget advertenties kunt vertonen en dus ook direct meer verkeer hebt. Alleen wanneer je stopt met adverteren in Google, ben je die bezoekers dus ook meteen kwijt. SEO is dus een stuk duurzamer. Dit neemt niet weg dat Google Ads een heel belangrijk onderdeel is van de online marketingstrategie, omdat dit actiegerichte bezoekers zijn. Bij Dunion zien we SEO dus ook als de basis van je online marketingstrategie, want wanneer je SEO op orde is, zullen andere kanalen zoals Google Ads ook veel beter presteren.
Wat levert SEO op?
Bij SEO is het dus echt belangrijk dat de zichtbaarheid binnen zoekmachines wordt vergroot. Het fijne van online marketing is dat je door middel van allerlei tools precies kunt meten wat een bepaalde pagina heeft opgeleverd. Bij een webshop kun je dus precies zien hoeveel omzet uit al het organische (SEO) verkeer is gekomen. En voor zowel B2B als B2C is het mogelijk om precies in kaart te brengen hoeveel aanvragen en leads er uit organisch verkeer is gekomen. Alles is dus meetbaar, zodat je precies weet of de SEO-strategie werkt. In tegenstelling tot radio, tv, kranten en magazines kun je dus alle data goed in kaart brengen.
Waarom Dunion?
Dunion is een full service marketingbureau met jong gedreven professionals die samen voor meer dan 75 klanten de SEO strategie bepalen. Ons team zorgt ervoor dat de website beter vindbaar wordt d.m.v. allerlei verschillende tools die voor de beste data en inzichten zorgen. Op deze manier kunnen we een strategie op maat bepalen. Door middel van rapportages die op maandelijkse basis worden gemaakt en geanalyseerd, kunnen we iedere maand sturen om de beste resultaten te behalen. Wat ons uniek maakt, is de persoonlijke aanpak die voor alle klanten als zeer prettig wordt ervaren.
SEO uitbesteden?
Ben je nieuwsgierig geraakt naar SEO en zou je graag willen weten hoe wij jouw bedrijf beter vindbaar kunnen maken? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op. De koffie staat klaar!