Nieuwste uitbreiding van Instagram: Reel-Ads

14 oktober 2022

In 2021 zijn Instagram Reels begonnen aan hun opmars. In 2022 werd de nieuwe functie razend populair in een zeer korte tijd aangezien de korte video’s ontzettend werden gepusht door Instagram.

Wat biedt het uw bedrijf?

Reels zijn de beste manier om mensen te bereiken die nog niet eerder in contact zijn gekomen met uw merk. Het geeft merken en content-creators een wereldwijd podium. Instagram zette zich vol in op de video’s om de oplopende concurrentie van onder andere TikTok voor te blijven.

TikTok v.s Reels

Hoewel TikTok voor nu nog de regerende partij is qua videocontent komt Instagram wel degelijk in de buurt. Het adverteren bestond al langer voor bijvoorbeeld Instagram Stories maar nu zijn dus ook Reels een advertentiemogelijkheid geworden voor merken.

Hoe ziet het eruit?

Na een zeer succesvolle test in een paar verschillende landen is laatst de nieuwste functie van Instagram Reels geïntroduceerd: Reels-advertenties. De advertenties nemen verticaal, evenals de reels zelf, het volledige scherm van de gebruiker in beslag. Reels-advertenties kunnen worden doorgeklikt, net als Instagram Story advertenties. Als dit niet gebeurt dan herhalen ze zichzelf. Ook vermeldt Instagram het erbij als het om een advertentie gaat door ‘gepromoot bericht’ boven het bericht te plaatsen. De advertenties kunnen maximaal dertig seconden duren en er kunnen verschillende vormen van interactie mee plaatsvinden zoals liken, reageren en delen. De advertenties worden op dezelfde manier weergegeven aan gebruikers als Reels. Dit betreft de Ontdekken-pagina, het aparte tabblad specifiek voor Reels en Reels die voorbijkomen op je eigen overzicht.

Social Media marketing uitbesteden?

Wilt u meer zichtbaarheid op platformen als Instagram of Facebook? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Auteur

Charlotte Kras

Social Media Specialist

Marketingkalender

Download gratis