Google heeft op 1 Augustus op Twitter aangegeven dat er een nieuwe algoritme update geweest is. Naar eigen zeggen is het wederom een routine update waarvan er meerdere per jaar zijn. Deze updates zijn bedoeld om de organische resultaten van bezoekers te verbeteren.
In tegenstelling tot vele andere overige algoritme updates lijkt het alsof deze laatste update een grote geweest is. Ondanks dat de meeste websites weinig tot geen veranderingen merken, zijn er toch veel websites die een enorme daling in hun bezoekers en organische resultaten merken. Tot nog toe lijkt het erop dat deze update de lokale, regionale én nationale organische posities kan aantasten.
In verdere posts op Twitter laat Danny Sullivan, woordvoerder van Google, weten dat de update te maken heeft met de content op uw website. Als “oplossing” wordt gewezen op het creëren van juiste en relevante content. Is de content op uw website al in orde? Kunt u “JA” zeggen op de onderstaande vragen?
- Heeft u voldoende content op uw pagina’s?
- Is de aanwezige content uniek?
- Zijn belangrijke zoektermen op de juiste manier in de content verwerkt?
- Is de content relevant voor de desbetreffende pagina?
- Is uw paginaopbouw juist?
Bovenstaande vragen zijn slechts de basis voor contentmarketing, uiteraard zijn er nog vele andere factoren van belang binnen het schrijven van uw content.
Komen Google updates vaak voor?
Omdat Google op dagelijkse basis aanpassingen doorvoert, is het enorm belangrijk uw SEO op orde te hebben. Hierbij gaat het niet enkel om content, wat uiteraard een enorm belangrijke factor is. Maar ook om de achtergrond van uw website en of deze op de juiste manier geïndexeerd wordt.
Aangezien Google weinig loslaat over eventuele aanpassingen en wat deze algoritme aanpassing precies teweegbrengt, is het enorm belangrijk uw bezoekersaantallen en posities van belangrijke zoektermen in de gaten te houden.
Hulp nodig bij het beheren van uw SEO?
Zijn uw organische resultaten aangetast door deze laatste aanpassing of weet u dit niet zeker? Laat ons team u helpen. Door gebruik te maken van de juiste tools kunnen wij zien wat deze laatste update voor uw website heeft betekend. In dit geval kunnen wij uw SEO score en organische resultaten in kaart brengen. Als u gebruik maakt van Google Analytics kunnen wij zelfs nog meer belangrijke data voor u uitlezen.
Meer informatie? Vul ons contactformulier in of mail naar [email protected].