In tijden als deze houdt het coronavirus iedereen in zijn greep. Ook de online wereld. Online en offline verkopen lopen terug, maar niet voor elke branche. Het is belangrijk dat je als bedrijf toch zichtbaar blijft. Vooral wanneer de crisis weer voorbij is. Hoe kan ik mijn website daar op voorbereiden? Juist, met een SEO strategie. En vooral die op de lange termijn. Want SEO is een begrip dat effect heeft op de lange termijn. Hoe dat zit? Wij leggen het uit.
Wat is een SEO strategie?
Je hebt een website en wilt beginnen met SEO of bent al begonnen, maar het heeft nog niet de juiste resultaten opgeleverd. Dit kan o.a. komen, doordat de verkeerde strategie wordt ingezet. Of erger nog: helemaal niet is ingezet. Wanneer je aan de slag gaat met SEO is het belangrijk dat er een strategie van tevoren wordt uitgestippeld. Hoe kun je immers aan de slag zonder startpunt? Een goede SEO strategie begint altijd met een zoekwoordenonderzoek. Hierdoor krijg je een goed beeld van jouw doelgroep. Wie zijn ze? Hoe vaak zoeken ze naar een bepaald product of dienst? Wanneer doen ze dit het meest? Zijn er zoekwoorden die nog helemaal niet gebruikt worden op de huidige website, maar wél relevant zijn? Al deze vragen worden beantwoord door een zoekwoordenonderzoek.
”Een goeie SEO strategie loont altijd op de lange termijn”
Waarom een SEO strategie?
Zoals al aangegeven is het belangrijk om met een meetstaaf te werken, wanneer je met SEO aan de slag wilt gaan. Hiervoor gebruik je dus de strategie. Naast het zoekwoordenonderzoek zijn er nog talloze onderwerpen die aanbod komen. Denk hierbij aan linkbuilding, technische SEO en contentoptimalisatie. Het allerbelangrijkste van SEO is dat het een strategie op zich is. Met Google Ads win je met een (groot) budget meer zichtbaarheid in Google. Ook een goede Facebook campagne kan direct voor meer bezoekers zorgen. Echter zijn hier natuurlijk kosten aan verbonden. SEO daarentegen is een strategie waardoor je gratis gevonden wordt in zoekmachines. Het fijne hiervan is, is dat deze strategie op lange termijn is. Pagina’s en content dat relevant is aan de bezoeker zal Google te allen tijde op de 1e pagina van de zoekresultaten laten zien. In tijden dat er even geen budget is voor campagnes zal jouw website dan ook altijd zichtbaar blijven in zoekmachines. Daarom raden wij bedrijven ook aan om naast alle activiteiten die zij wellicht al doen, altijd de SEO op orde te hebben. En natuurlijk uit te breiden. Er worden dagelijks duizenden zoekwoorden gebruikt. En dit wordt alleen maar meer!
SEO strategie laten opstellen?
Wil je ook beter gevonden worden in Google, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of direct via 085 2010988. Om ondernemers te helpen kun je bij Dunion gebruik maken van een gratis SEO analyse en het gesprek is natuurlijk altijd vrijblijvend. Wij zetten graag de SEO strategie uit die het beste aansluit op jouw onderneming. De koffie staat klaar.