of webshop?Klik hier
Conversion Rate Optimization (CRO)
Bij internetmarketing en webanalyses is conversie-optimalisatie of conversiepercentage optimalisatie (CRO) een werkwijze voor het verhogen van het percentage bezoekers van een website dat zich omzet in klanten. Of het nu gaat om het genereren van een lead, het worden van klant of iets anders, Conversion Rate Optimization heeft te maken met elke gewenste actie op een webpagina. Het CRO-proces houdt in dat u erachter komt hoe gebruikers zich door uw website bewegen, welke acties zij ondernemen en wat hen ervan weerhoudt van het voltooien van uw doelen. Een conversie is de algemene term voor een bezoeker die een sitebestemming voltooid. Conversiepercentage optimalisatie vindt plaats nadat de bezoeker uw site heeft bereikt.Waarom conversiepercentage optimalisatie?
Op het gebied van conversiepercentage optimalisatie wordt er elke paar jaar geïnnoveerd. CRO is toegankelijk omdat er veelzijdige en duidelijke tools zijn. Tegenwoordig komt het bij steeds meer bedrijven bovenaan de agenda’s en jaarplanningen te staan. U zorgt er door CRO namelijk voor dat u uw bezoekers daadwerkelijk laat converteren, waardoor u meer resultaat zult behalen. Er zijn verschillende inzetbare opties om uw conversaties te optimaliseren. Het afgelopen jaar wordt Conversion Rate Optimization het meeste gekenmerkt door onderstaande drie aan elkaar verwante ontwikkelingen:- Toename van slimme tools voor A/B testen in de customer journey
- Toename van slimme tools voor personalisatie van de customer experience
- Meer bereidheid bij bedrijven om conversieoptimalisatie te prioriteiten
Conversion Rate Optimization (CRO) uitbesteden?
De afgelopen jaren komen er steeds meer tools en technologieën op het gebied van Conversion Rate Optimization (CRO). Het is daarom van belang om op de hoogte te blijven van deze ontwikkelingen. Uit ervaring is hier de nodige kennis en vaardigheden voor nodig, aangezien het voor (startende) ondernemingen vaak nog als een complex proces wordt ervaren. Om deze reden kiezen veel bedrijven ervoor om dit uit te besteden. Door conversie optimalisatie kunnen wij ervoor zorgen dat u doelgericht uw inzet van advertising-kanalen kunt combineren. Een gevolg hiervan is dat u optimaal resultaat uit uw online investeringen kunt behalen. Door CRO wordt de omvang van uw doelgroep steeds kleiner naarmate de bezoeker dichter bij het (conversie) doel komt, deze doelgroep wordt tegelijkertijd steeds waardevoller. Deze bezoekers zijn namelijk het meest bereid om een conversie te verrichten. Wij zorgen ervoor dat de conversieoptimalisatie op het juiste moment wordt ingezet, namelijk zodra de conversie bijna moet worden gerealiseerd. Tevens zorgen wij ervoor dat CRO uw naamsbekendheid vergroot, zodat u op lange termijn ook resultaat weet te behalen. Wij doen dit door de beste tools te gebruiken, waardoor wij er precies achter weten te komen hoe gebruikers door uw website bewegen, welke acties zij ondernemen en wat hen ervan weerhoudt om te converteren. Wij maken onder andere gebruik van de volgende tools:- Hotjar: dit is een tool die visualiseert hoe gebruikers omgaan met uw website. Hotjar maakt gebruikt van interactieve heatmaps van hun klikken en acties, opnames van hun sessies en het verzamelen van hun woorden uit enquête- en feedbackvragen om u te helpen een sterk, door gegevens ondersteund begrip op te bouwen vanwaar mensen uw webpagina precies voor gebruiken en hoe ze dat doen.
- Google Analytics: dit is een tool die u voorziet van geavanceerde statistieken over het websiteverkeer van uw website. Het houdt de web activiteit van de gebruiker bij zoals sessieduur, pagina’s per sessie, bounce percentage en informatie over de bron van het verkeer. Google Analytics kan ook geïntegreerd worden met Google Adwords. De tool heeft verschillende geavanceerde functies, het kan u bijvoorbeeld laten zien waar bezoekers vandaan kwamen, hoelang ze op uw website bleven en de geografische positie. De tool maakt gebruik van kleine stukjes Javascript-trackingcodes om deze gegevens te verzamelen.
- Google Optimize: Deze tool is het A/B-test en personalisatieplatform van Google. Hiermee kunnen verschillende varianten van een website getest worden om uw conversies te verbeteren. U kunt hiermee uw doelgroep bereiken en erachter komen welke platform het beste werkt om meer conversies te genereren. Deze tool kan ook geïntegreerd worden met Google Analytics. U kunt bijvoorbeeld uit de resultaten van Hotjar en Google Analytics een personalisatieplatform testen en uitproberen met Google Optimize. Zo kunt u er precies achter komen op welke wijze u het beste resultaat kunt behalen.
Wat zijn de kosten om de conversiepercentage te optimaliseren?
De kosten om uw conversiepercentage te optimaliseren kunnen enorm variëren, echter streven wij er altijd naar om de beste prijs / kwaliteit verhouding aan te bieden. Benieuwd wat onze specialisten voor u kunnen betekenen? Neem dan direct vrijblijvend contact op én/of kom een keertje langs voor een kopje koffie en een brainstormsessie. Heeft u al een website? Vraag dan direct een gratis webshop analyse aan.Over Dunion
Dunion Online Marketing bureau bestaat uit een team van jonge, gedreven professionals en ijverig om zich tegenover de klant te bewijzen. De frisse en creatieve kijk van ons team zorgt ervoor dat wij al jarenlang de doelen van onze klantenkring weten te behalen. Voor het positioneren van een merk of bedrijf, het opstellen/uitwerken van een strategisch marketingplan via de juiste marketing kanalen kunnen ondernemers bij ons terecht. Aspecten als website/webshop creatie, grafisch design, zoekmachine marketing, e-mail marketing, social media, verkoop via marketplace(s) etc. kunnen hierbij aan bod komen.
Unieke voordelen
- Verhoog het conversiepercentage
- Optimaliseer de customer journey
- Krijg inzicht in het bezoekersgedrag
Maak vrijblijvende afspraak
Bent u geïnteresseerd in meer omzet via het grootste verkoopplatform van de Benelux? Vul dan hieronder uw gegevens in en wij nemen vrijblijvend contact met u op.